Paavo Alander

– Alanderin Paavo, optimistinen realisti.

– Lappeenrannasta muutimme Lemille kun olin 8-vuotias. Peruskoulun jälkeen kävin n. vuoden verran Joutsenon puolella ja sen jälkeen asunut ympäri Lappeenrantaa. Tykissä, Pallossa, keskustassa, Sammonlahdessa, Kivisalmessa, Lapvedellä, ja nyt palannut kotikulmilleni Kaukaalle.

– Politiikan ulkopuolella pyrin elämää hyvää ja täysvaltaista elämää, joka koostuu ainakin näistä asioista: Musiikki, työ, liikunta ja luonto, ystävät ja perhe. Parhaani mukaan pyrin aktiivisesti toimimaan paikallisen kulttuurin hyväksi ja avuksi.

– Lähdin ehdokkaaksi ajamaan kuntamme hyvinvointia, tuomaan eettistä ja ekologista katsantokantaa päätöksentekoon ja säilyttämään sekä takaamaan lapsillemme terveen kouluympäristön. Nuorillemme riittävät ja heille tarpeisiinsa sopivimmat toiminta- ja harrastetilat. Kaikille toimivaa katu- ja tieverkostoa. Pitkäjänteistä kuntasuunnittelua ja toimivaa päätöksentekoa, yhteistyöllä yli puoluerajojen.

– Yhteisö, ympäristö ja tasa-arvo.